söndag 1 februari 2009

Borta bra

Har i några dagar varit hemma i Småland. Det var väldigt mysigt. Väldigt smidigt med barnpassning lite när som helst och trevligt att träffa lite vänner även om jag inte hann med särskilt många. Lyckades träffa Anton vilket var jätteroligt. Skönt att få samtala lite teologi utan att känna sig som en sån där tråkig människa som tar död på trevliga samtal. Det är dock skönt att vara hemma här nu. Borta bra men hemma allra bäst.
Snart går vi in i en lång böneperiod med teamet. Det ska bli jättespännande. Trots det (eller kanske på grund av det?) känner jag mig oinspirerad, låg och något likgiltig inför framtiden. Försöker ta mig ur opeppet på lite olika sätt. En plan är att läsa lite andlig och uppbygglig litteratur. Ska börja i morgon. Hoppas det inspirerar. En annan plan är att spela lite mer tillsammans med David och att lyckas få till lite mer egen Jesustid.
jaaa, nu ska jag väl umgås med familjen. Har en gosing här som behöver gosas upp lite (den här gången är det Eli =).

2 kommentarer:

Michaela sa...

Ibland är man bara oinspirerad. tyvärr. men men. läsa bra litteratur kan vara en bra grej. och göra saker man tycker är kul :)
och bara prata med fadern.

ha en bra vecka!!

Michaela sa...

förresten! jag såg dig i lördags kl 13.15 typ. utanför statoil :)
kul kul. Förstår att det är roligt att komma hem o umgås med alla nära och kära ibland ...