tisdag 14 oktober 2008

Maria, rätt och slätt

Nu när jag då har startat en blogg måste jag ju även lära mig hur den fungerar. Det går lite vacklande och därför är den kanske inte i snyggaste laget än. Kanske den heller inte blir. Varför starta en blogg egentligen? Tja, jag har insett att jag behöver få lite utlopp för mina skrivardrömmar helt enkelt och därför blev det en blogg. Framtills nu har jag varit en anonym skrivare. En sån som egentligen vill skriva sånt som andra kan läsa men som är för feg för att erkänna det. Nu tar jag klivet ut i offentligheten och erkänner mina drömmar.Vem är då jag?Jag är en till allra största del glad 24åring som stundom även drabbas av vemodet i vardagen. Jag uppskattar bra humor det vill säga sånt som jag tycker är kul=). Jag är svag för amerikanska komediserier så som vänner (vet inte hur många gånger jag sett igenom säsongerna), scrubs och ja...det mesta slinker praktiskt taget ner, gillar dock inte two end a half men... Jag älskar kaffe och mörk choklad och tycker om att unna mig lite vardagslyx så som en hemmagjord latte lite nu och då, jag älskar promenader och är svag för vackra gamla saker å loppisfynd.Viktigast för mig i livet är Jesus; han är det absolut bästa som har hänt mig och jag skulle inte orka en dag utan honom, min man David som jag älskar hur mycket som helst, vår son Elliot som är den sötaste och charmigaste snart 3månadersgrabb som finns på denna jord. Därtill kommer så klart även våra familjer och underbara vänner.Vad gör jag?Just nu är jag mammaledig och har precis flyttat till en härlig tvåa i Helsingborg med lilla familjen. Vi har flyttat hit tillsammans med fem av våra närmsta vänner för att starta en församling. Det innebär lite kortfattat att vi tillsammans har upplevt att Gud vill att vi ska bo i Helsingborg för att berätta för människor här om vem Jesus är. Detta känns väldigt spännande och roligt! ja, det var Maria rätt och slätt. Nu ska jag väcka sonen, amma å promenera ut i det vackra höstvädret.

1 kommentar:

Michaela sa...

Mörk choklad är verkligen "grädden på moset" i vardagen!! :D
Och, hmm kaffe är gott ibland. Vad heter den där drycken med kaffe, varm mjölk och vit choklad? Macciato? hmm. minns inte. GOD är den iaf. Annars tycker jag kaffe ofta är lite för starkt för min smak.. Heh.