fredag 2 oktober 2009

herr granne

Den där grannen, han som gärna förgyller våra sovstunder med att diska, bestämde sig för att igårkväll (läs natt) baka. I alla fall tror jag han bakade; micron användes, det diskades sporadiskt och något vispades. Jag undrar så vem denne mystiske man är (jag håller kvar min fördom om att han är just en han). Vem bakar klockan halv tolv en vardagkväll? Är han kanske bakmästare? Han kanske förbereder sig för nåt stort bak-sm? Han kanske har nån slags tvångstanke att han måste göra nåt för att så ofta som möjligt störa sina kära grannar om nätterna? Om det nu skulle vara aternativ tre som är korrekt lyckades han inte. Jag hade spänningsvärk i hela nacken och huvudet efter en extremt spännande dag och tyckte därför det kändes ganska hemtrevligt att höra någon stöka i mitt öra. Skulle det vara så att de första alternativen stämmer borde jag nog sluta blogga nu och sticka dit. Tänk vilken vän vi skulle kunna få! Ser framför mig en frys full med delikata sötsaker och annat. Jag skulle aldrig mer behöva ge mig på småkakor och bullarna skulle alltid finnas på plats.
trevlig helg

5 kommentarer:

Unknown sa...

Är det kanske inte dags att knacka på grannen för att få lite klarhet i vem det är? Jag menar, kan du inte knacka på och fråga om han har ett ägg, dina är slut, eller en dl socker, eller lite mjölk, eller whatever. Är också nyfiken på vem denna människa är.
Hur har det gått med budning förresten?!
Å apropå förresten, nästa helg kommer vi troligtvis till era trakter! Jag kanske skulle gå fel och knacka på hos grannen i tron att det är ni som bor där...
Lycka till med morgondagens invigning!
kramkram
=)

Unknown sa...

Klart vi måste höra av oss! Kommer nog ner redan på fredag em. Samuel ska göra lite jobb hos morbror. Jag tänkte nog mest äta gott och titta på havet. :)
Typiskt det där med grannen...

Michaela sa...

HAHA, ja det låter inte helg fel!!! :D:D:D

du är så väldigt BRA på att skriva maria!! :) lika roligt att läsa varje gång...

Unknown sa...

Tack för de värmande orden! Du är så söt.

Husmor lovar att någon gång göra en tårta som du får smaka. :)

kram sötnos!
=)

Unknown sa...

Den här tanten kanske kan visa tant hur man virkar när vi kommer till Helsingborg i helgen. =)