söndag 10 januari 2010

det är ju bara å slänga på lite färg...

...mmm, så brukar det ju som sagt låta hemma hos oss. Det var även så vi tänkte att det skulle gå till när vi nu skulle börja måla huset. Riiiktigt så blev det inte. Nej. Tack Gud för goda vänner och fantastisk familj, säger jag bara. I ett rum fick vi riva tapeten. I ett annat gav vi oss oxå på å riva samma slags tapet i tron om att det skulle gå lika lätt. Tänk så fel vi hade. Rickard kallade rummet för helvetesrummet under hela gårdagen. Där användes både nån slags ångmaskin och nåt klägg för å få ner tapeten. Bara å slänga på lite färg, jo pyttsan för det! Men, med hjälp från många kom vi ändå ganska långt och all tapet i rummet är nu borta. Vi ska dock inte riva fler tapeter...
Nu är även badrummen kliniskt rena. Nåt de dock inte var när inflyttningen skulle ske. Tror inte förra ägarn fattat att man skulle FLYTTstäda. Golvbrunnarna var icke ens öppnade. Men, det är inte så lätt å klaga på en äldre dam så jag och snällaste Frida har nu närmast skinnflådda händer av allt skrubb å tvättande.
Idag är det dock vilodag för mig. David började jobba kvart i sju på citygross. Vi fick i alla fall sovmorgon, Eli vaknade vid sex. Och ja, efter cirka två veckor med väckning runt kvart över fem, känns sex som sent.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så om jag säger att vi bara ska slänga upp lite lister, byta ett par tre dörrar till och fixa trappan så förstår du nu vad jag menar? Så lite som tar så lång tid!
Men vi kanske kan anlita ert gäng? ;)
Vad roligt att ni är inne i huset nu! Måste verkligen komma ner framöver och få se hur ni har det.
bamsekramar!
=)

frida sa...

de var kul att hjälpa till :) skinnflådda e inte mina händer precis, däremot lite torra efter allt vatten !! :)
ses i em!

Emilie Liljelyck sa...

Nu känns det som hög tid att slänga upp lite bilder!!

julia ek sa...

jag håller med em att du måste slänga upp bilder på hur det ser ut! sen får vi nog komma och besöka er så kan vi byta barn för en morgon så att ni får en sovmorgon kram kram

Michaela sa...

Usch det är så äckligt när de förra ägarna inte städat tillräckligt!! blää.. golvbrunnen, hua!!

Roligt att ni fixar med huset iaf :) ..målning tar ju sin lilla tid, men men.. Lycka till med allt! kram.

Eva sa...

Mysigt med hus iaf...trots igengrodda golvbrunnar =).