onsdag 6 januari 2010

updating

Undrar om det är rätt tid att ta upp bloggandet så här i starten av nya året? Har väl tyvärr tappat alla mina hundratals läsare vid det här laget men det är ju smällar man får ta. Kanske kanske kan blogginläggen tätna efter januari månad; då har vi nämligen flyttat in i vårt radhus. Å i och med det kommer alla världens problem att vara lösta; vi kommer vara friska av all luft vi införskaffar oss på vår lilla trädgårdstäppa, vårt hem kommer alltid vara ordnat och snyggt, tiden lär räcka till att man vill och, som David sa häromdan, vi kommer inte ens behöva tvätta. För det gör man väl inte där borta i Ramlösa? Där renar liksom tvätten sig själv. Huset blir heller aldrig smutsigt, och skulle det mot all förmodan bli det har jag hört att det dammsuger sig själv. I denna illusion kommer jag leva i åtminstone tre veckor till. Låt mig göra det.
Tja, föutom att vi flyttar nu då så har vi haft jul. Lite för stressig i år för min smak, dock trevlig och härlig i goda familjers lag. Nyår var finemang med stor fest hos Levins. Just det, sen har jag fått jobb med. Ett som jag ville ha till och med! Den 25e januari finner man mig några timmar om dagen på New House i stan.
på återseende!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det är precis så du beskriver det att ha hus! Ingen illusion där inte. Man har tid till allt man vill, pengar är inget problem och inspirationen och lusten bara flööödar.
Vad kul att du har fått jobb!!! Måste nog se till att komma ner till Helsingborg en dag när just du jobbar. Måste dock erkänna att jag inte riktigt vet vad det är för typ av butik?
Du ska se att det nog kommer nya bloggläsare, men visst känns det tufft när man tappar flera hundra. ;) Klurade på om du skulle vara kvar på min lista när jag rensade den igår och det var ju tur jag inte tog bort dig!

kram på dig!
=)

julia ek sa...

va roligt att höra att ni har hittat ett hus, gläds verkligen med er och jobb o allt - kul kul! Ta hand om er, nästa gång ni är i krokarna måste ni komma till hägnevägen! kram

Eva sa...

Jag är kvar i alla fall =. Grattis till jobb också!

Michaela sa...

Haha va härligt med lite inlägg här igen!! :) Jag har koll på dej ;)

Hus är ju underbart!! :D och jobb med! grattis :D

Ha ett riktigt Gott Nytt År!

Rebecca S sa...

you're back!!! Kul att ni flyttar! Jag flyttar också 1 feb! :)