lördag 23 maj 2009



Idag vaknade vår son klockan fem. Inte okej! Klockan fem är inte morgon, det är natt. På natten ska man sova. Det har inte Eli fattat tydligen. Man blir något tråkig som småbarnsförälder. Det är ju inte direkt så att man vill va uppe särskilt länge om helgkvällarna. Helst är man i säng vid tio så att man orkar upp när morgonmonstret vaknar.

Idag ligger regntunga moln över Helsingborg. Men min känsla säger att det vänder snart. Jag har nämligen planerat strålande sol och värme för dagen. Det kommer nog alldeles straxens.

nu blir det kaffi å choklad förmig, Elliot får nöja sig med gröt =)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, du börjar dagen med choklad du! Ja håller mig nog till mitt te, fåfängans mörka och lite fil. Men så har ju inte jag varit vaken lika länge som dig. ;o)
Det är inte bara som småbarnsförälder man blir tråkig. Jag är helst i säng kl 21! så att jag ska orka upp morgonen efter.
Funkar onsdagskvällen för er? Ska jag kolla med Palmbergs om de vill komma också, vet inte om de tänkt basgrupp till veckan eller inte. Kunde ju ta den hos oss i så fall, med er som ärade gäster! :o)

rebecca sa...

planera sol för när jag kommer ner med!! :)

Välkommen sa...

klockan fem är verkligen på natten. Men vad gör man när dom vaknar och vägra somnar om! Hoppas att ni får en skön helg kram