torsdag 11 juni 2009

förmånligheter

David jobbar. Eli sover. Timmen är sen. Eller rättare sagt; den är halv åtta men det känns som att den är minst nio. Dagen har varit fullspäckad men lugn och trevligt. Dock har vi glömt ringa babyproffsen och berätta att vi har bestämt oss för sulkyn vi la undan. Får ringa i morgon och skylla på att jag är mamma. Det är tydligen en helt legitim ursäkt har jag fått lära mig på bvc. När man är mamma glömmer man saker och det är helt okej. För man är ju mamma, man har så mycket att tänka på. Undrar hur långt man kan dra det...



"Ursäkta, jag fick en p-bot, kan jag riva den? jag är ju mamma."


"Oj hoppsan nu kom jag visst för sent till jobbet sjunde gången i rad. Men det är väl lugnt? mamma du vet."



Undrar hur länge det är giltigt. Kan min mamma använda det som ursäkt? vore ju hemskt praktiskt om det varar hela livet. Lite som en förmån man får när man bidrar till befolkningstillväxten. Borde nog skicka nån form av förslag på det. Till Freddan. Eller kanske går det bättre hem hos hans fru; mrs R. Får klura på det...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Asså, det funkar nog inte hela livet... Men klart att du ska passa på och utnyttja tiden väl! En annan har ju tyvärr inga barn att skylla på. Men jag glömmer bedrövligt mycket ändå. Till och med hur gammal jag är...
pussåkram =)

Välkommen sa...

tycker att det är ett utmärkt att skylla på, brukar säga att jag ammade ur min hjärncellerna så att jag glömmer bort för det! hoppas att ni mår bra kram julia