söndag 21 juni 2009

tjoahaddelittan lej!

För det mesta brukar det vara de unga festande granntjejerna som stör på lördagkvällarna. Alternativt kan det vara grannen, vars kök ligger vägg i vägg med vårt sovrum, som bestämmer sig för att diska just precis när vi lagt oss (detta gäller visserligen inte bara helgkvällar utan alla kvällar. Ibland undrar jag om han står och lyssnar mot väggen å bara väntar på att vi ska krypa ner i sängen så att han, just i det skönaste ögonblicket när man precis är på väg in i drömmarnas land, kan börja diska all den där disken han samlat på sig hela dan. Jag utgår från att det är en han och jag tror i min fördomsfullhet även att han är singel). Så var dock fallet inte igår. Då var det barnen i lekparken som väsnades. David började jobba klockan 06.00 idag, vilket är samma tid som Eli går upp och då spelar det inte så stor roll att det är lördag och midsommarhelg. Vi la oss halv tio. Det var bara att pilla in öronpropparna och hoppas på att det snart skulle tystna i lekparken.
Nu ska jag ändra på stereon. Tydligen har den hakat upp sig så jag och Eli lyssnar just nu på Sjörövarfabbe för femte gången.

2 kommentarer:

Michaela sa...

hahahaha! jag tror också han är SINGEL!! [och även att det är en han].. haha vilka fördomar ;)

kunde du sova sen då??

Unknown sa...

tjoahaddelittan lej! instämmer med föregående talare, helt klart en han och helt klart är han singel. hoppas att ni hade en skön midsommarhelg iaf. kramkram =)