onsdag 15 juli 2009

ännu en dag

Har varit allmänt hängig och sommarförkyld i ett par dagar. Det är väl inte så hemskt roligt när det är varmt ute (således kokande hett inne). Nåt roligt jag haft ut av det var ändå att lyssna till David när han i förrgår ringde sitt jobb och berättade att han var tvungen att va hemma eftersom jag var sjuk. Exakt så här lät det:
-Hej Lindahl, det var David här. Frugan har gått och blivit sjuk så jag måste vara hemma å ta hand om lillen. ( Läs det med en relativt stark göteborgsdialekt).
Frugan? Lillen? Hör inte direkt till Davids normala jargong. Jag skrattade gott...
En annan sak... Det är inte jättesmidigt att ha en cirka fem centimeters nivåskillnad i golvet när man har en son som precis lärt sig gå/småspringa, dessutom gärna med en tv-dosa eller ett par nycklar i handen...

3 kommentarer:

rebecca sa...

ÅÅÅh när började han gå? går dom andra än? kram

annacarin sa...

har han börjat gå?? vill träffa er snaaart...miss you!!! han kommer ju glömma bort mig annars =) puss puss puss

carljohanfredric sa...

glöm inte heller att han tilltalar sin kollega med efternamn...det är också kul!