måndag 13 juli 2009

vilken söt gris, nu slaktar vi den!

Jag bara älskar "the f word" med Gordon Ramsay. I vilket annat program kan man höra liknande:
-Åh, titta här vilken söt gris. Så fin den är! Nu slaktar vi den. Nu skär vi upp magen så att hela innanmätet faller ur. Sen visar vi att man kan tillaga alla delar på den söta lilla grisen. Jag vet, nu när vi sitter å äter grisen visar vi hur söt och fin den var när den levde.
- Åh, se så glada kalvarna blir när de är ute och leker! De kommer smaka jättegott. Här är de tillagade. Mmmm, tur att vi släppte ut de små söta kalvarna på grönbete en stund så de blev så här mumsiga!
- Titta här barn vilka söta minigrisar. Välj var sin som vi tar hem till trädgården och leker med. Ni får ta hand om dom riktigt bra och ge dom bra mat. Okej? Se nu så härliga de blivit. In i ugnen med dom! Nu får alla barn äta upp sin minigris! Bra va?


Helt underbart!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är han underbar! Någonstans tror jag att det är väldigt nyttigt för barnen (och oss vuxna) att veta varifrån maten faktiskt kommer. Tänk bara på Emil och griseknoen, helt naturligt! Jag vill att mina barn också ska växa upp med kunskapen om att en biff en gång sprungit på grönbete, att hallonglass inte gjorts på mjölk av kor som ätit hallon och att... Ja, nu kommer jag inte på nåt, men du fattar ju!
kramkram
=)

rebecca sa...

var hon ironisk? och på vilken kanal går det programmet? (svara gnm kommentar på min vettja! saaaaaaaaaaaaaaknar kommentarer:/.. )