fredag 10 juli 2009

en tjyv är lös

Vi har blivit bestulna. Då vi inte kan se några tecken på inbrott är vänner och familj starkt misstänkta. De stula objekten ses som mycket värdefulla. Värdefulla föremål brukar användas mer sällan än ovärdefulla och därför blir slutsatsen att de är är extremt stöldbegärliga. Vi saknar alltså två styck diskproppar. (Jag erkänner; familjen Cruz är miljöbovar på diskområdet.) Propparna har blivit bestulna i omgångar. Då den ena oförklarligt var borta en dag köpte vi en ny. Ja, vi tyckte det var värt det. Även om de inte används får folk ju gärna tro att vi är duktiga vuxna människor. Den nya försvann häromdan. Huvudmisstänkt är Astrid Cruz som senast sågs tillsammans med det sistnämnda objektet. Våra misstankar har även riktats mot Kristoffer Olofsgård då vi praktiskt taget vet att han stulit bakplåspapper av oss. Något som dock aldrig bevisats. Att han skulle vara propptjyv kan möjligtvis kännas lite långsökt då han aldrig varit här (så vitt vi vet, bör tilläggas).
Har du sett eller hört något? hör gärna av dig genom ett kommentarinlägg. Tack på förhand!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Jag misstänkte direkt att det var Astrid som stulit proppen, när vi var där i veckan "försvann" nämligen en tröja för mig men jag hade fel och det visade sig att det inte var hon som stulit den utan HUGO! så jag slänger in en ny misstänkt i gåtan om diskproppen...

Unknown sa...

Jag är iaf helt oskyldig! Även om vi faktiskt är i behov av en propp till hon i källaren... Ett tips är såna där diskhoar vi har nu; med inbyggd propp. Då är de liksom på plats jämt...

rebecca sa...

haha! kul..