onsdag 25 februari 2009

annandag fettis

Idag är det annandag fettis. Eftersom jag och David inte hann äta några semlor på fettisdagen fick vi göra det idag. Det blev semlor från Evas konditori. De var inte jättegoda men inte heller äckliga. Lite för mycket florsocker och grädde och med en liten vag touch av vitlök. Det var lite konstigt att komma in på konditoriet där de införskaffades och mötas av en ganska stark doft av vitlök. Det är inte riktigt vad man förväntar sig. Anledningen till detta var att butiken även sålde vitlöksbröd.
Det här med fettisdag... är det inte lite anstötligt? Det hade väl känts lite trevligare att kalla dan för tjockisdagen. Tjock klingar ju faktiskt bättre än fet. Men det är bara min åsikt =)
Idag har jag blivit faster!!! Till en söt liten tjej! Glad för det är jag...
Det har kommit önskemål om fler bilder i bloggen. Den största anledningen till att jag inte har med så mycket bilder är att jag är ganska dålig på att ta kort. Både på att faktiskt göra det och på att ta fina välkomponerade bilder. Sen ska man ju lägga över dem i datorn oxå och bifoga dem. Det är ju ett väldans jobb. Men, kanske kanske, blir det nån bild nån gång =) Tills dess får man hålla tillgodo med rolig, underhållande, välskriven, intressant, imponerande, lärorik, intellektuell, djup och innerlig läsning. Det borde väl i sig själv va nog?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bilder uppskattas! Det kan vi intyga... När vi var på semester hittade Viktor ett foto på Elliot (julkort) i Emilies bibel och nån förklarade vem det var på bilden. Viktor sprang förtjust omkring och talade om för oss var och en (till och med för Evelin) att "De e Elliot". Han berättade om detta flera gånger de närmaste dagarna.

Nu vet du också vad för motiv som uppskattas i den här familjen :)... Vore kul å se Thea och Alva också!

Anonym sa...

vilken bror var det som fått barn?
/Bettan

Michaela sa...

jag gillar verkligen bäst hembakta semlor :)
det blir aldrig likadant på kondis eller ica maxi typ, som när man bakat själv :)
prova det nästa år ;) mums!!

Ha en fin helg!!