måndag 23 februari 2009

måndagsvis

Dagen började bra. David hade ledig förmiddag och vi var lite barnvakt åt Thea eftersom Becka skulle söka sommarjobb. Det var jättemysigt att få ha henne lite för sig själv, hon är en riktig going. Vi försöker börja tidigt med att sammanföra henne och Eli och än så länge verkar de ganska förtjusta i varandra. Innan David stack till jobbet åt vi lunch tillsammans med Becka. Eftermiddagen fortsatte med dagledigbön. Detta. ska kanske tilläggas, är alltså inte bön med Helsingborgs pensionärer utan det är vi mammor och Simon som träffas. Det är vi som är di daglediga. Vi hoppas dock på att snart kunna utesluta Simon. Vi vill alltså att han ska få ett jobb... även om det för oss är väldigt praktiskt med en extra barnvakt.
På tal om Simon måste jag bara säga att han är ett av mina största föredömen. Det är modigt att dra i väg på församlingsplanteringsuppdrag (långt ord!) tillsammans med sex nyblivna föräldrar. Stackarn får stå ut med mycket barnprat och bajsprat (de två går ju liksom hand i hand). Han har dessutom ett fantastiskt tålamod med allt vad det innebär att jämt ha med tre små ungar... plus att han är en jättebra barnpassare. Det är tur för oss att vi har honom. Vet inte om vi skulle klara oss utan honom... faktiskt.
Tillbaka till hur dagen sett ut... Vi hade alltså bön här tillsammans med UMU-teamet. Det kändes jättebra att få hjälp i bön för staden. Efter detta fick jag tyvärr jätteont i huvudet, tror det var en släng av migrän. Detta i kombination med en missnöjd, trött Elliot vars stämband är förvånansvärt starka var inte jätteroligt. Trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att ringa hem David. Men, tillslut somnade både jag och Elliot och jag vaknade utan huvudvärk, vilket verkligen var ett bönesvar. Nu är det kväll och jag längtar efter att D ska komma hem.
tjohopp...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska bli så kul att komma & hälsa på i Helsingborg då den 14:e! =)
Skönt att ni har det bra och att allt går framåt (bortsett ifrån Simons jobbsökande då.) Men det kommer nog det med snart.
Kram.

Anonym sa...

åh simon... jag visste att han va en barn-människa! Jag vill hälsa på er nån gång... Är alla där i sommar? kram

Anonym sa...

Emilie SAKNAR er!

Anonym sa...

maria.. jag efterlyser fler bilder i din blogg! på er lgh, på er son, på er och allt ni gör ;)