tisdag 3 februari 2009

fika de lux


Idag jobbar David från tolv till kvart över nio. Det är segt... men jag börjar faktiskt vänja mig. Man hinner ju i alla fall förmiddagsfika (nåt man absolut inte får missa i vår lilla familj. Det ska hinnas med även om det blir precis inpå lunchen) och äta lunch ihop. Till fikat idag lyxade vi till det med semlor från Fahlmans. De var så goda! Nåt jag aldrig sagt om semlor förut. Jag brukar max fixa en halv och då mest för att man ska äta semlor minst en gång om året. Brukar tycka mandelmassan är äcklig, florsockret för mycket, grädden för mastig och brödet för torrt. Men semlorna vi åt idag var perfekta! Allt var gott! Kan till och med tänka mig att äta en till inom snar framtid. Det är ett mycket gott betyg åt Fahlmans.


Imorgon går vi in i vår böneperiod. Vi har bestämt oss att tillsammans ha mediafasta (framför allt tv-fasta). Det ska bli jätteskönt faktiskt. 40 dagar utan tv:n. Kommer nog ha abstinens de första dagarna med tanke på att tv:n blivit lite av en kär gammal vän som står på här ganska mycket om dagarna. Just därför känns det bra att stänga av den för en längre period. Även om jag kommer ha mediafasta har jag bestämt mig för att fortsätta blogga. Det är ju trots allt mer utflöde än inflöde. Kommer kanske inte läsa så många andra bloggar under den här perioden dock.

Snart ska jag promenera med Karin... det blir finemang!

2 kommentarer:

Anonym sa...

då tv-fastar jag med er! (för jag har ingen tv!! haha!)

Ska komma ihåg er!! kramara

Anonym sa...

Vad ska du hgitta på varje kväll när David jobbar om du inte fåt titta nånting på tv???
Bettan