torsdag 19 februari 2009

Finn ett fel...

Skulle varit ute på mysig mamma fika just i denna stund. Men när jag skulle börja göra mig i ordning för avfärd kände jag hur jag bara inte orkade. Inatt somnade jag vid tolv, vaknade helt klar i huvudet och hoppades att klockan skulle vara åtminstone mer än fem men den var bara tjugo i fyra. Det var omöjligt att somna om. Efter att ha legat och vänt och vridit mig i en timme bestämde jag mig för att lyssna lite på en ljudbok. Då upptäckte jag att batteriet i mp3-spelaren var slut så det var bara att fortsätta försöka somna. Det höll jag på med tills Eli vaknade vid kvart i sex. Gick upp, ammade och somnade om vid halv sju. Sov till halv åtta. Trots detta kände jag mig väldigt pigg och uppåt på förmiddagen. Eli sov en timme och en kvart innan lunch, vilket inte hänt på ganska länge. Förutsättningarna för en god eftermiddag och kväll utan David såg bra ut... tills David gick och Elliot blev totalt missnöjd. Inget var bra (börjar misstänka att han tycker jag är tråkig). När klockan var halv två kom nattens all trötthet över mig. Detta, plus en krånglig och skrikig Eli, resulterade i hemmablivande. Så tråkigt!!!! Hade verkligen sett fram emot att komma ut idag och träffa lite trevligt folk, särskilt som jag var inne hela dan igår. Nu känner jag mig så där tråkigt besviken och lite halvdeppig. Har i alla fall fått en halvtimmes vila och, Gud vare tack, Eli sover och har gjort det i över en timme. Han får gärna fortsätta. Just nu preppar jag inför eftermiddagen med kaffe.

By the way... nästa vecka börjar Åhléns bokrea. Böcker jag vill ha:

  1. Nalle Puh och hans vänner
  2. Bu och Bä på kalashumör
  3. Totte städar
  4. Totte går ut
  5. Alla Richard Scarrys barnböcker
  6. Nicke Nyfiken
  7. Tre sagor (av Jan Lööf, bland annat "Mannen med det röda äpplet"- en klassiker)
  8. Bajsboken
  9. Klassiska kakor på nytt vis
  10. Choklad
  11. Gomorra (ljudboken)
  12. Flyga drake
  13. Tusen solar
  14. Stora fräckisboken

De sju första skulle jag visserligen vilja ha till Elliot (bajsboken skulle självklart vara till mig själv).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Söta lilla du... Det där med att vakna och hoppas att klockan iaf ska vara NÄRA dags att gå upp känner jag igen. Har vaknat vid tre-tiden varje dag den här veckan... Hoppas att våren dock kommer till dig snart och att din kopp med kaffe kan skänka dig lite värme och uppmuntran. Å sen får vi ju hoppas att Eli bestämmer sig för att vara sin mors bästa barn när han vaknar. Tänker på er! kram =)

annacarin sa...

min lilla vän..jag saknar dig...när kommer du hit?? hoppas du får sova lite mer i natt...nu ska jag iväg och träna...puss på dig!!

Anonym sa...

Totte-böckerna är ju underbara!! Kul att köpa barnböcker juh!! :)