torsdag 17 september 2009

barnuppfostran

Ibland känner jag mig som en ganska oplanerad och inkonsekvent mamma. Det gäller mycket. Framför allt gäller det maten.
Fast jag har faktiskt skärpt till mig lite. Elliot får till exempel inte äta mat från golvet. Inte ens om han slängt ner den där. Inte ens om jag för några sekunder kan tänka att om han äter det får han ju i alla fall i sig nåt. Inte ens då. Inte ens om det är macka, då tar jag ju självklart upp den å lägger tillbaks den på bordet i stället. Det tycker jag är bra. För mat äter man ju från bordet. Nån hyfs ska det väl ändå va.
Det tråkiga i det hela är att behöva ta fram alla städattiraljer efter varje måltid. Hade jag ju inte behövt om jag inte skärpt mig.

2 kommentarer:

carljohanfredric sa...

nä, det är jobbigt att vara en bra förälder...

Michaela sa...

heh.. bra att han äter från bordet iaf :) det är en klar förbättring ju ;)

hihi, nej du är en BRA förälder ju! det förstår ju alla... :)

Ha en mysig helg!