måndag 7 september 2009

den mest romantiske mannen?



Min man och jag är bra på mycket; skratta ihop, äta mysiga middagar (som han lagar), ge varandra fina kommentarer, ja helt enkelt visa varandra vad kärlek är. Nåt vi däremot inte är så hemskt bra på är att vara sådär filmiskt romantiska. Ni vet när man ser varandra djupt i ögonen och säger nåt poetiskt välklingande samtidigt som man sakta lutar sig mot varandra och avslutar med en öm men passionerad kyss. Det är som att vi liksom aldrig lyckas. Häromdan trodde jag dock att ögonblicket äntligen var här:




David står och gör sig iordning i badrummet. Jag kommer in, slår mina händer runt hans bröst, tittar på honom i spegeln, möter hans blick samtidigt som jag berättar för honom att jag älskar honom. Han tittar in i mina ögon och bekräftar sin kärlek till mig. Man riktigt känner hur fint allt är så jag säger än en gång (lite så där långsamt och med eftertänksamhet så att orden ska få riktigt djup): jag älskar verkligen dig David. Varpå David svarar: Ja, och det skulle du göra även om jag hade manboobs.




tack david...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, underbart! Skön kommentar David.
Men Maria, sanningen är väl den; Vem av oss lever i ett sånt där filmiskt romantiskt äktenskap? Varför spelas det aldrig musik, typ harpa eller synfoniorkester eller nåt, när jag kysser min man? Varför skriver han aldrig jag älskar dig på en klarblå himmel med hjälp av ett flygplan?
Å andra sidan, det verkar emellanåt så väldigt komplicerat i de där filmerna. Så många turer hit och dit innan de får varandra, så många missförstånd och så mycket... Ja, jag vet inte, men du förstår nog.
Vi kanske har det ganska bra trots allt.
=)

Michaela sa...

HAHAHAHA.. ni är roliga!

Jo men jag håller med om det där "filmiskt romantiska" ...usch för det! inte ofta man får till det.. men seriöst, vill man det!? haha.... jag börjar bara skratta om olof är lite "filmiskt allvarlig" haha.....usch! är det för att jag tycker det är pinsamt? kanske jag har världens sämsta självbild? :S

haha... ja vilken dag det här blev! nu har jag ju massor att fundera på.. haha!

Lycka till med de där manboobsen david och till dig Maria: Fortsätt öva och leta tillfällen för romantiska stunder ;)

haha... roligt inlägg! kram! :)

Em sa...

Haha! Genialiskt David!

Rebecca S sa...

hahahaha! åh jag älskar verkligen dina inlägg maria... seriöst, kanske min favvo-blogg!