onsdag 22 oktober 2008

farligt farligt

Jag har lagt mig till med en lite dum vana; att titta runt på inredningsbloggar. Det är fantastiskt att se på alla fina saker, miljöer och hem men... jag får ju ett sånt shoppingbegär! Vill ha, vill ha, vill ha! Det finns så mycket att spendera sina pengar på! Å det är lätt att tänka, åtminstone för mig, att nog måste jag väl ha en sån också... jag skulle i alla fall bli lite gladare om jag hade den. Men jag vet ju; mycket vill ha mer. Ju mer man köper, desto mer vill man ha. Och lyckligare gör det en inte heller. Det tar bara upp tid, tankekraft och pengar. Så, på sätt och vis är jag tacksam för min låga mammapeng. Tack vare den slipper jag ju hamna i ett allt för stort konsumtionsträsk =)
disken väntar...

1 kommentar:

Michaela sa...

Heh. Ja det är galet vad mycket grejer man egentligen skulle kunna köpa sig! ...om man hade mer pengar vill säga. För det är ju så också att ju mer pengar man har, desto mer spenderar man.. Ja det är inte klokt helt enkelt! Kram.