torsdag 16 oktober 2008

"äh, det går fort....

det är ju bara att slänga på lite färg." Så brukar det låta hemma hos oss när något ska målas om. Både jag och David är tidsoptimister när det ska fixas med saker. "Jag ska bara göra det här oxå". Å så blir de tio minutrarna, man planerat att det ska ta, två timmar i stället. Igår började jag måla om en stol. Jag hade inte riktigt räknat med att det skulle vara ett sånt pilljobb med den. Så, nu är det bara att acceptera att det kommer ta ett tag innan den är färdig. Nåt jag inte gillar alls. Fort ska det gå. Allt ska helst vara på plats och iordning innan man ens börjat. Det kliar i kroppen när jag tänker på att rullgardinerna vi köpte igår inte kommer att sättas upp på flera dagar, detsamma gäller hyllan. Fast... det är nog bra för mig. Jag får öva på att sjunga lite långsamhetens lov istället. Nåt vi alla borde göra oftare i vår jäktande vardag; ägna lite mer tid åt att fundera kring det som är viktigt i livet och vad som egentligen är värt att ta vår tid...

Nu ska jag brygga mig lite kaffe. Håller tummarna för att Elli sover lite till så jag hinner dricka det oxå =)

1 kommentar:

Michaela sa...

Hej Maria! Kul att du skaffat blogg! ...så man kan hålla lite koll på vad som händer i ditt liv :)
Elliot är ett jättesött namn.
Trivs ni i HBG?
Har tänkt lite på det där med att man inte alls får den där tiden för sig själv som man kanske är van vid när man skaffar barn, eller hur!? Helt plötsligt måste man hela tiden anpassa sig efter någon annan... Men tänk, ett barn är verkligen en gåva..
Kram!