onsdag 29 oktober 2008

se på liljorna


Jag vaknade klockan fem idag. Sen kunde jag inte somna om. Tankarna snurrade omkring och kom helt enkel inte till ro. Igår pratade jag med min a-kassa och plötsligt insåg jag att tiden efter min mammaledighet blir ganska osäker. Jag vet ännu inte om jag har rätt till a-kassa om jag inte får något jobb. Tillråga på detta har vi finanskrisen som jag tills nu inte bekymrat mig över men som idag på morgonen intog mina tankar och jag började fundera på allt som rör vår ekonomi. Tillslut somnade jag om... dock inte så djupt vilket gjorde att jag drömde konstiga drömmar hela morgonen.


Men...så påmindes jag om vad Jesus säger i Lukas 12:27:
Ge akt på liljorna, hur de växer. De arbetar inte och spinner inte. Men jag säger er att inte ens Salomo i all sin prakt var klädd som en av dem. Om nu Gud ger sådana kläder åt gräset, som i dag står ute på marken och i morgon kastas i ugnen, hur mycket mer skall han då inte klä er. Så lite tro ni har!


Jag får lita på att Gud har mig och min familj i sin omsorg. Jag kan låta alla mina tankar få ro utifrån detta bibelord. Gud som är min pappa kommer att se till att jag har allt jag behöver. Det är helt fantastiskt skönt =)


Nu kommer snart mamma å pappa å hälsar på... ska bli mysigt...

1 kommentar:

Michaela sa...

Gud har allt i sina händer. Det är väldigt skönt att tänka på ibland...