måndag 3 oktober 2011

jag å damerna

idag är en bra dag. Idag är dagen för tantträning. Efter mången fundering och vridning och vändning bestämde jag mig för att det var dags att börja träna. Det var tvunget att vara något nära och något som funkar alla tider. Det blev cirkelträning. Passar mig utmärkt. Det är jag och tanterna. Helt pretantionslöst. Ingen som ser hur mycket tyngd maskinerna är inställda på vilket gör att jag med lite självförtroende i blicken och lite extra stånkande kan tas för stålkvinna. Den bistra sanningen är dock att tanterna är typ 1000 gånger mer vältränade och har såna där snajdiga träningskläder. Jag kommer inflämtandes iförd urtvättade mysbrallor och nåt gammalt sunkigt linne. Tanterna spinner på, benpressar och springer å rockar rockring och allt vad det nu heter utan att ens verka medtagna. Själv är jag genomsvett efter första cykelpasset och bara väntar på att den gröna lampan i taket ska lysa så jag får pusta ut...
Dyra pengar betalar man också. Det tycker i alla fall en lantbo som jag. Där jag kommer ifrån lägger man sedlarna i en liten ask innan man börjar träna. Här binder man sig på ett helt år. ETT HELT ÅR. När den snälla tjejen som jobbar där förklarade att man måste tänka långsiktigt skrek jag: HUTLÖST! nej det gjorde jag inte... för jag har fått en god uppfostran. Nu har jag dock börjat och det är värt vartenda öre... fantastiska egentid!

Inga kommentarer: