måndag 3 oktober 2011

wordfuedar Peter?

Alltså det här med wordfeud. Jag är fast. Mer fast än en kommandora i en varggrop. Men ibland undrar jag lite över de ord och böjningar som godkänns. Är allt verkligen korrekt? Jag önskar att jag hade Horace Engdahl i en liten låda i köket. Då kunde jag plocka fram honom titt som tätt och rådfråga. Eller bara ta fram honom och kika lite på honom. Eller kanske Peter Englund vore trevligare. han ler liksom så vänligt. Förresten, måste man ha ett efternamn som börjar på Eng om man vill bli ständig sekreterare i svenska akademien? Känns ju lite diskriminerande .... Och varför heter det ständig sekreterare om man kan bli utbytt? ständig betyder ju oupphörlig och det torde väl någon som är med i akademien veta?
anyway...

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag blir så glad när du säger att jag inspirerat dig att ta upp bloggandet.
Och jag är väldigt glad att du tog upp det igen!

Kram Annika

Anonym sa...

Hellre Peter än Horace :-) wordfeud är beroendeframkallande trots sina brister. Jössös vilka ord man kommer undan med...
:-)