söndag 2 november 2008

långa dar och drömmar av choklad

Idag jobbar David sent. Så även i morgon. Det går bra de första timmarna men sen blir jag så omåttligt uttråkad. Träffade en tjej igår vars sambo jobbar borta fyra dagar för att sen vara hemma i fem. Förstår inte hur man klarar det! Jag klarar ju knappt en kväll. Idag är Elli dessutom jätteförkyld så jag vill inte ta med honom ut vilket gör att jag håller på att få en tv-överdos. Just nu, Leilas fest. Hon är härlig.. så fantastiskt fri från socker- och fettfobi. Det riktigt syns i hennes blick hur mycket hon älskar godsaker. På tal om godsaker så bakade jag en egenpåkommen tårta häromdan (till mig själv i födelsedagspresent). Choklad med hallon. Jag var redan innan jag smakat den oerhört stolt över att jag kunnat prestera ett sånt underbart bakverk... det lät jag även påtala för de som skulle smaka den. Drabbades lite smått av hybris och talade om för dem att de inte fick äta för mycket kvällsmat eftersom de även skulle få plats med min himmelska chokladdröm. Som tur var var den faktiskt väldigt god så jag slapp skämmas. Dock var den så mastig så jag mådde illa resten av kvällen.
Nu börjar min snoriga son vakna...

2 kommentarer:

Michaela sa...

Haha, härligt med ckoladtårta! Det är gott och man gör det inte alltför ofta ... Hur mycket fyllde du? Grattis! Kram.

Michaela sa...

Linda Carlsson ja. Hon mår hyfsat. Hon kom hem nyss så hon ska vara med på dansen; inte dansa, men vara med... Ha en fin kväll!