onsdag 19 november 2008

bojkotten tas tillbaka


I ett av mina senaste inlägg skrev jag att jag tänker bojkotta årets julkalender. Det har under de senaste dagarna kommit till min kännedom att Anders och Måns är med som huvudkaraktärer vilket gör situationen lite annorlunda; det finns stort hopp för årets julkalender! (detta avslöjar kanske hur dåligt påläst jag var när jag skrev det tidigare inlägget =) För trots att kalendern inte utger sig för att vara särskilt julig kan den ju knappast bli dålig med två så fantastiskt roliga människor. Det finns faktiskt en julkalender som, enligt mitt tycke, lyckats utan att bygga på stämning; nämligen Ture Sventon. En kalender jag minns som oerhört bra (jag var visserligen bara fem, men jag har ett enastående minne). Jag kan visserligen inte uttala mig om kalendrar tidigare än denna eftersom den är den första jag kommer ihåg.




Så, för att summera: det finns hopp om julkalendern i alla fall. Bojkotten tas tillbaka och istället uppmanar jag alla att ge första avsnittet en chans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte på det, att du missade Ture Sventon i ditt förra inlägg! Helt klart en av favoriterna!

Anonym sa...

jag har inte sett Julkalendern på flera flera år! Nu har jag dessutom ingen tv... men Anders å Måns ÄGER!! Kanske kan se på nätet...

kram