torsdag 6 november 2008

skämmes citygross

Jag kan inte förstå att ett stort företag som citygross kan göra ett så fatalt stort misstag. Det är pinsamt för alla dess medarbetare och även Tina Nordlund som genom citygross reklam har blivit en stor frontperson för den stora matkedjan. Denna kedja har varit på framfart länge men nu är det troligtvis slut på på framgångarna. Hur kan man byta från äkta skånsk mjölk till fejkmjölk från småland? Den skiljer sig inte bara till namnet utan även i tjocklek. Dessutom använder Arla ett helt felaktigt färgsystem på mjölken. Det är alldeles för stora omställningar för mig. Var ska jag nu handla min mjölk? Ska jag bli tvungen att byta affär? Skämmes city gross!


För dig som inte förstod var hela detta inlägg ironiskt. Mjölk som mjölk är min åsikt. Jag gillar Arla, jag gillar Skånemejerier. Bara mjölken kommer från kor så är jag nöjd. Dock har jag en man, arbetare på citygoss, som de senaste dagarna mött på just den här typen av åsikter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du lyckades verkligen lura mig Maria. Jag trodde hela första delen av inlägget att du var upprörd. :P

Michaela sa...

Haha jag ba: "Va!? Maria? En mjölkaktivist?" Haha.. You got me too...!!
Mjölk som mjölk. Sant. Fast jag dricker helst Arlamjölk :)
Ha en fin helg!