lördag 22 november 2008

titta det snöar

Igår upptäckte jag chockat och förvånat att det snöade ute. Hade jag bott i småland hade det inte varit något konstigt med det men jag hade liksom ställt mig in på att det knappt var möjligt i skåne. Blev väldigt positivt överraskad! plötsligt var det vinter och jag blev alldeldes sugen på att julpynta. Blev inte så mycket pyntat men jag satte i alla fall på lite julmusik. På dan ringde min mamma och undrade hur det var i det hemska ovädret. Tja, sa jag, det snöar, men nåt oväder är det ju inte direkt. Men, det som är vanligt snöväder i småland, är tydligen snökaos här. I natt har det varit hur mycket trafikolyckor som helst. inte så konstigt kanske eftersom man inte räknat med att vintern skulle komma nu. Det hade inte vi heller räknat med så vi fick bråttom att slänga på vinterdäcken (vi -läs David). Idag har det i alla fall varit strålande sol och snön har gnistrat. Jag och Elli har gått en lång promenad och njutit av det vackra vädret. Strax ska vi på fest. Hoppas huvudvärken jag dragit på mig går över.

1 kommentar:

Anonym sa...

stannade snön kvar? Hoppas den gör det:) kram sötis