fredag 28 november 2008

han kom bort i julestöket

Snart är det alltså första advent. Ja, det blir jul i år igen. Och ännu ett år håller jag på att missa vad julen handlar om. Jag har redan börjat drömma om julgodis och julpynt och hur jag ska klä granen (som vi säkert kommer bli för snåla för att skaffa =). Jag funderar över om pengarna kommer räcka till alla julklappar som ska inhandlas och om vi orkar ha glöggfika här på söndag då det är julskyltning och vi tar de första kliven mot den stora högtiden. Advent betyder ankomst och jag får påminna mig om att det är Jesu ankomst vi firar. Och det är ju inte nåt litet att fira; en händelse som förändrade hela historien! Det är verkligen lätt att hela Jesusgrejen kommer bort i julstöket. Känns ju inte så schyst när det är han som fyller år. Så, allt som faktiskt hör julen till, bakandet och stökandet och pyntandet, ska jag i år försöka göra som en förberedelse för Jesus födelsedagsfest... då blir han nog glad tror jag =)

1 kommentar:

Michaela sa...

Ja då blir han säkert jätteglad :)