måndag 5 januari 2009

förkylat

Här är det förkylat, ont i halsen och bihålorna och är allmänt hängig. Mår hyfsat så länge jag latar mig men så fort jag försöker ta mig för nåt tar krafterna slut. Tråkigt, framför allt när det är så fint väder och man bara längtar efter att ta en riktigt lång promenad.


David, som brukar roa mig om nätterna genom att gå och prata i sömnen, har varit ganska tråkig sen vi flyttade hit. Han tycks sova bättre här än i Sävsjö. Inatt fick jag dock lite underhållning.


David: men, jag förstår inte, vad gör jag här? Jag fattar inte!
Jag: Du är i DIN säng i DITT hem, SOV!
David: men jag förstår verkligen inte. Fattar inte, vad gör jag här? Jag ska gå...
Jag: Du ska antingen gå på toa eller fortsätta sova...
David: (spydigt) ska jag antingen det?
Jag:(smått irriterat men dock roat) ja!

Sen somnade han om. Har saknat det där om nätterna =). Hoppas nästan det fortsätter, lite grann i alla fall =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, inte det roligaste att inte vara pigg. Jag hoppas att du mår bättre snart! Kram.

Anonym sa...

haha!!! Han är för rolig din man!!

Kul att du saknat det.. fast jag förstår det lite.. :)

saknar dig!!!! kram