onsdag 21 januari 2009

kaffepaus



just nu sitter jag och dricker en kopp kaffe och kikar lite på "Lilla huset på prärien". Det är en fin serie! Eli har precis somnat. Han fick vaccin igår. Trodde inte han skulle reagera på det eftersom han var pigg hela dan men så på kvällen fick han nästan 40 graders feber på en gång, skakade hela han. Otäckt. Men, med lite alvedon gick febern ner och det märktes knappt på honom. Han var glad och pigg, dock mycket varmare än vanligt. Idag har han inte så mycket feber men ändå så mycket att jag inte vill ta ut honom. Hoppas det går över till ikväll.




Sitter även och funderar över om Palmbergs bäbis är på väg. Ringde dit och dom var inte hemma. Då måste dom ju va på förlossningen! =) Det är ju i alla fall första tanken. Håller tummarna och hoppas.

Just det, om det är så att du kikar på den här bloggen får du gärna lämna en liten kommentar. Skulle vara lite kul å se om någon läser den =)

Nu ska jag fortsätta dricka kaffe... sen? tja, städa kanske.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Maria, jag gillar din blogg. Den är så fridfull :) & inläggen är trevliga att läsa. Palmberg, är det så att Agnes ska få ett syskon? :D Hoppas ni har det bra där nere. Kram.

Michaela sa...

Jag har inte hört nåt från palmberg än, men hoppas snart :)

Jag läser din blogg jag också ibland.. Läser du min eller? ;)

Läskigt det där med att man blir så sjuk av vaccinet, men men.. man slipper det ju senare iaf..

Stor kram.

Anonym sa...

Hehe, Palmbergs var just här och Johanna sa att du ringt men att hon just somnat. Hon sa också att "nu tror säkert Maria att vi är på BB". Men ännu verkar det inte som om den lille krabaten vill komma ut. Kram på er! =) ida

annacarin sa...

hej du söta!! klart jag läser din blogg...men du är lite dålig på att uppdatera den...ska jag i och för säga som inte skrivit något sen innan jul =) puss...miss you!!

Anonym sa...

jag läser din!! kaffepaus är verkligen gött!! det bästa är nästan kaffe på maten tycker jag! mums!
tråkigt att han fått feber, hoppas det går över snasbbt:)
jag å daniel komemr till helsingborg den 14-15 feb, ska bli jättekul!
kram

Anonym sa...

Hej! Jag läser din blogg, kanske lite snopet men jag tycker det är roligt! Jag har funderat på om Palmberg skulle ha en liten till men inte vart säker. Du får väl uppdetaera här när du hört nåt sen...va det blev, namn o så. Rlligt att läsa om vad du tar dej för!
Bettan (Sjöö) Lindquist

Anonym sa...

Jag har alltid varit ett stort fäään! Inne här så gott som jämt! =)