onsdag 14 januari 2009

hemligt- husligt....

...är inte synonymer =)
Dagarna blir till veckor och veckor till månader. Tiden rullar på här i Helsingborg. Efter att ha haft lite julledigt å avbrott i vardagslivet, plus förkylningar, börjar rutinerna komma igång. Igår var jag och Eli på föräldragrupp. Det var en härlig känsla att återse sina vänner här. För det insåg jag; att de faktiskt är vänner. En härlig känsla. Jag kände mig lite nedstämd när jag kom hem från småland och insåg att en del av dem som varit vänner där går mer och mer mot att bli bekanta (ofrånkomligt men sorgligt). Därför var det så uppmuntrande igår att känna att de bekanta här mer och mer blir vänner.
Idag är Eli förkyld igen. Hoppas det inte blir värre än lite snorig näsa. Hoppas även han bajsar idag =).

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänner för evigt! Aldrig bekanta! =)