torsdag 19 mars 2009

ljuvligt vårligt

Nu är våren här på riktigt. Det har varit fantastiskt väder idag; strålande sol och friska fläktar. Jag har varit ute och gått flera gånger, trots förkylning. Med våren kommer även ljuset vilket jag uppskattar nåt enormt. Det är väldigt skönt att det är så ljust på mornarna nu. Särskilt som sonen går upp klockan sex och då finns det ju liksom inget annat val än att kravla sig ur sängen. De senaste mornarna har det dock inte känts som nåt problem. Kanske på grund av att jag och D har gått och lagt oss nästan oförskämt tidigt. Igår slocknade vi båda runt halv nio, sov en stund, gick och borstade tänderna och la oss för natten vid kvart i tio. Rätt skönt faktiskt. Jag och David har, förutom att lägga oss tidigt, börjat med högläsning; en väldigt trevlig sysselsättning. Efter 40 dagar av mediafasta inser man att det är relativt tråkigt att titta på tv. Så just nu läser vi C.S Lewis "Utflykt från tyst planet" (en bok jag varmt rekommenderar, har läst den en gång innan=).
Nähe, nu ska jag väl ta mig lite kvällsmat och fortsätta vänta på David. Elliot somnade precis så nu har jag kvällen för mig själv...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, våren är sannerligen härlig! =) Mysigt med högläsning, det är något jag gillar.
Hoppas att ni mår bra och sover gott, haha.
Kram.

Anonym sa...

Hej hej!
Nä, känner å känner men kommer man från vrigstad så "känner" man oftast varandra på ett eller annat sätt =) Tack snälla för dina ord, de värmer. Ja, frisk kommer jag aldrig bli men man får se framåt och förhoppningsvis hjälpa andra i samma sits och kunna ge av den erfarenheten det faktiskt ger.
Visste inte att ni fått en liten knutte! Får gratulera så mkt, vad söt han var!
Va rädda om er =)
Kramar

Anonym sa...

Å vad mysigt med högläsning! Det skulle jag absolut kunna tänka mig. Tror dock att maken inte skulle vara lika road... Han klarar av en kort text eller liknande, men en hel bok skulle han nog aldrig fixa!

Anonym sa...

åh vad kul med högläsning!!! (om jag bara hade nån att högläsa med). ;)

Vi får ringas snart!! Hade du halebop? kram