lördag 21 mars 2009

no no inredningsblogg

Jag har en viss förkärlek till inredningsbloggar och får passa mig för att inte bli fast när jag surfar runt. Jag har däremot inga planer på att själv börja blogga om inredning. Det skulle aldrig gå, jag är alldeles för lat och inte på långa vägar så duktig som alla dessa seriösa hemmainredare. Är heller inte tillräckligt intresserad. Har dock lagt upp några bilder på lite favoritsaker i vårt hem(jag är ingen mästerfotograf, inte ens halvmäster, så hav överseende). Som den nostalgiromantiker jag är älskar jag gamla saker, helst såna jag själv har anknytning till. Vårt köksbord är från min morfars barndomshem (om jag förstått saken rätt). Drickahållaren har jag många gånger hämtat dricka i hos mormor och morfar (den har vittpiffats lite) och varje gång jag ser den påminns jag om alla stunder vid deras köksbord. Även soffbordet, som har fått lite vit färg, och ljusstaken är från mormor och morfar. Stolen och ljuslyktan är nya men fick vara med ändå =). Önskar alla en god helg. Jag ska ha mig en supergo har jag tänkt =)








3 kommentarer:

Michaela sa...

ja du har sån stil ja :) härligt. lite lantlig, romantisk stil sådär.. fint!
mamma har en stor förkärlek till den sortens inredning också..

jag ska också ha mig en riktigt bra helg hade jag tänkt ;)

Anonym sa...

tycker det verka väldigt mysigt i eran lägenhet, vi få komma ner o besöka er nu innan sommaren ... kram!

Anonym sa...

ni har så fint så! :) *hoppas på att få se det live* KRAAAM