måndag 16 mars 2009

så sjukt

Idag är sjuklingarnas dag. David fick åka hem från jobbet med en dunderförkylning och Eli är (fortfarande) snorig, hostig och rosslig. Han verkar dock inte lida särskilt mycket av det vilket ju är väldigt skönt. Även om jag tycker synd om David som är sjuk tycker jag det är lite mysigt att han är hemma med mig. Dessutom är han ganska rolig att titta på; med sina tussar i näsan =)
I eftermiddag ska det inhandlas blommor. Skäms lite för blommorna i vardagsrumsfönstret... de börjar bli täckta med spindelväv. Har liksom inte hunnit införskaffa mig nya. Men, idag ska det ske! Så är i alla fall planen. Anar dock att det kanske inte blir med tanke på att jag är den mest beslutsångestladdade människa jag själv känner. Risken finns att jag med glatt sinne tar mig ner på torget, hittar massa fint men går tomhänt tillbaka lite smått besviken...

Häromdan fick Eli ett paket. En fin vimpel och ett gosigt hjärta. Nice tyckte han. Finfint tyckte hans mor. Hans far undrade mest vad det var =) Tack Emilie



5 kommentarer:

Michaela sa...

hihi ni verkar ha det kul ;)
tar sjukligheten med ro så att säga ...krya på er!
du har inte råkat illa ut än då?

kram

Anonym sa...

Så sött... Finfint som halsband! =) En liten kul detalj... du länkar till din blogg med .se . Det är fel. Men kul! =)

Anonym sa...

Vilken söt liten vimpel!

Anonym sa...

Nu äntligen kom jag in på din blogg...har försökt ett antal gånger men hamnat på nån annan skum sida. Hittade förklaringen i Ems kommentar här nedan också =). Hoppas ni har det bra på västsidan av vårt långt land. Vilken söt blogg du har. Kram Eva

Anonym sa...

Kul med bilder!! Mer sånt!! kram