tisdag 24 mars 2009

mitt hem är...

...där jag lägger min hatt. Önskar verkligen att jag kände så. Men, jag har sen ganska länge insett att jag inte är en lägenhetsmänniska. Jag längtar efter ett eget hus, en egen trädgård (om än bara en liten gräsplätt), bara nåt eget där man planerar att bo för en lite längre tid. Som det har varit de senaste åren har varje boende liksom varit i väntan på nåt annat. Jag vill ha nåt fast. Jag inser att det finns otroligt mycket fördelar med lägenhet. Det är ju inte så mycket att bekymra sig över och inte så mycket kostnader förutom hyran... men ändå.... hus... vill ha.

nu ska jag umgås med familjen. Hej hopp

4 kommentarer:

Michaela sa...

förstår det.
hoppas ni kan få ett hus snart.. :)
trivs du annars?

Anonym sa...

Jag trivdes inte heller i lägenheten särskilt väl. Måste bero på att man är uppväxt i hus, eller vad tror du? Sen finns det ju som du säger många fördelar med lägenhet oxå... Det kommer nog ett hus framöver, tills dess får du göra som alla andra storstadsbor; njuta av stadens alla underbara parker och göra dem till din egen trädgård! kram på dig

Anonym sa...

Vad vore livet utan längtan å drömmar? :)

Kramar

Anonym sa...

Jag tycker vi ska skaffa oss varsinna röda hus här i skogen nånstans! Vore lixom mysigt!