torsdag 9 april 2009

full rulle...

Ja då menar jag alltså inte i kameran, även jag kör med digital, utan hur dagen varit. Det har verkligen varit en dag med få pauser. Dagen började, efter den sedvanliga morgonrutinen (vällingfixning, frukost och ett bibel- bönepass över en kopp kaffe medan Eli sover förmiddag), med duschning, ett inte längre så enkelt göromål när man har en Eli som älskar golvbrunnen och vatten.
Dagen fortlöpte med att byta Elis blöta kläder, städa, underhålla Eli, städa, mata Eli, städa, truga i Eli lunch, truga i mig själv lunch (gick något enklare), klä på Eli och mig själv för att traska iväg till en vän på fika. Det var mycket trevligt. Hon har ett fantastiskt vackert hus och en altan där vi tillbringade eftermiddagen i strålande sol. Min ambition att spara mig på sötsaker inför påsken har fullständigt gått i stöpet. Idag var det kakor och bullar och igår (på Me and I- party) bjöds jag på hallonpaj, äppelpaj, morotskaka och kladdkaka. Det går ju knappast säga nej till! Efter eftermiddagsfikat gav jag mig iväg på en lång och rask promenad. Kom hem genomsvett och var tvungen att duscha igen. Jag skriver tvungen eftersom det är så det känns. Just nu är jag inne i en period då duscha är ett nödvändigt ont och jag försöker göra det så sällan som möjligt =). Ber om ursäkt om jag luktar lite sisådär. Kvällen rann iväg och jag började skriva ett blogginlägg. När jag kommit en lång bit lyckades min klåfingriga son komma åt nån knapp så hela inlägget raserades. Så, nu skriver jag ett nytt!

Jag har slutat:

  1. duscha ofta
  2. försöka vara ren och snygg (det är ändå lönlöst)
  3. knarka bloggar (försöker i alla fall)
  4. längta hem massor (skönt)
  5. längta efter våren (för den är här till fullo!!!!)

Glad påsk på er alla!

2 kommentarer:

Unknown sa...

*ler* Jag gillar dig!

rebecca sa...

"knarka bloggar" haha... that's what I do... :)