onsdag 1 april 2009

Rena Rama...

Jag anser mig ha ganska bra, sofistikerad och djupsinnig humor (läs med ironisk underton). Jag älskar, det mesta med, Will Ferell, Mike Meyers och dylikt. Nu har jag dock insett vem som är en av de roligaste personligheterna genom tiderna; nämligen Lasse Brandeby i rollen som Rolf Allan Mjunstedt. Nej, det är inte ett aprilskämt, jag är helt seriös. Vi har tre dvd:s med den gamla 90-tals serien Rena Rama Rolf (varför är en lång historia) och jag skrattar så jag kiknar. Det är dock bara Rolf som är riktigt rolig. Nisse har sina stunder men de andra karaktärerna är mest tråkiga. Serien som helhet är väl inte heller nåt å hänga i julgranen. Det är ju mest fars och det är egentligen inte min grej skulle man kunna säga. Men, Rolf Allan Mjunstedt lyfter serien till höga höjder med sin okontrollerade agressivitet och sitt bergochdalbanekänsloliv. Har du en dålig dag? Jag rekommenderar avsnitten "Den dödsdömde" och "Musmsibumsan och gullesnutten". De får dig garanterat på ett muntrare humör.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, Rolf är verkligen rolig. Man njuter i fulla drag av honom. =)

Anton sa...

Jag har 20 avsnitt på DVD som jag typ kan utantill för att jag sett dem så ofta... skrattar hejdlöst!

frida c sa...

fick inte johannes dem?;)