tisdag 28 april 2009

sjuk men knarkig

Eli har alltså varit sjuk i öroninflammation. På grund av detta har han käkat kåvepenin (ett penicillin som ger mig rysningar. Det för mig tillbaka till barndomen, innan man fick börja med medicin i tablettform. "Det smakar frukt!" sa dom hos doktorn. Större lögn får man leta efter. Blä!). Min fråga är: Har de börjat blanda knark i penicillinet nu för tiden? Jag har aldrig haft ett gladare och mer aktivt barn. Nu när kuren är slut börjar Eli återgå till det normala. Både skönt å tråkigt. Han var ganska rolig =). Helt seriöst; jag undrar vad det kan ha berott på. Kan det va att han äntligen blev lite frisk och därför ville ta igen sina lekdagar? Kan det vara att kåvepeninet är så sött att han fick en sockerkick? Kan det va knark? Vi blev hur som helst tvugna att klä in spjälsängen i lakan för att han inte tvångsmässigt skulle ställa sig upp så fort man la ner honom trots att han borde varit totalt slut. Något överaktiv skulle man kunna säga...

5 kommentarer:

Unknown sa...

haha, det låter precis som David, Ek alltså. Hade inte Julia samma problem då? Ett överaktivt barn som bara vägrade att sitta still. Iofs bättre överaktiv än nedknarkad... Hoppas att han återhämtar sig från öroninflammation och att han inte har fått mersmak på knarket. ;o)

julia sa...

jo det stämmer, överaktiv känner jag igen. Lite roliga är dom också! skönt att han börja återgå till normalt tillstånd nu i alla fall!

Michaela sa...

hahaha... låter som en galen liten unge :P

kåvepenin! usch. ger mig också rysningar. injescerades detta vidriga pencillin när jag låg inne för halsböld/halsfluss.. fy alltså! hela rummet luktade kåvepenin, JAG luktade kåvepenin.. jag drömde säkert om kåvepenin också.. usch.
tacka vet jag tabletter alltså! fast de kan smaka lite de också..

aja, bra att han är frisk o jag hoppas lille eli blir roligare snart ;) hehe

David K sa...

Alltså, Kåvepenin med mandelsmak minns jag från barndomen...äckligare får man leta efter...
Ang Eli's energi...Kåvepenin kanske har gått samman med Duracell??

David K sa...

Alltså, Kåvepenin med mandelsmak minns jag från barndomen...äckligare får man leta efter...
Ang Eli's energi...Kåvepenin kanske har gått samman med Duracell??