tisdag 25 augusti 2009

drömmarnas affär

Det finns en affär här i Helsingborg som inte kan annat än locka. Det är en leksaksaffär med bara en massa gamla saker. Så ser det i alla fall ut i skylten. Den är fullsmockad med leksaker från förr; my little pony, transformersbilar, alf-dockor, monchichi-apor, you name it. Det du ville ha som barn, finns där. Problemet med affären är att den aldrig är öppen och om den råkar va det får man praktiskt taget inte gå in där. Man börjar väl som smått fundera över vad som egentligen pågår bakom alla leksaker. Hur som helst... det är så oerhört frustrerande! Jag är nästan säker på att den där lady lovelylocksdockan jag aldrig fick som barn gömmer sig där inne nånstans. Så nära men ändå så långt borta...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Varför får man inte gå in där?
Btw, inga raggsockar idag. Idag är jag emellanåt så varm så jag inte vill ha något på mig!
Hoppas festen gick bra utan massa småkakor.
kramkram
=)

Michaela sa...

naaw låter tråkigt ..och lite konstigt!! varför liksom?? :/
...kul med en sån affär iaf!
har du kollat upp varför man inte får gå in? är det ett museum eller?

...eller en fasad för en skumraskaffär..? Ja nu fick jag en idé till en roman ;)

annacarin sa...

den affären har jag också gott förbi...du och jag pratade om samma sak =) tänk alla barbie dockor som finns där inne =) åh..blir lite avundsjuk, fast du kan ju heller aldrig gå dit eftersom den äldrig är öppen =)