måndag 17 augusti 2009

så var det slut på det roliga

så var vardagen igång igen. I småland var det höst, här i Helsingborg är det fortfarande sommar. Känns bra!
bröllopet i lördags var jättemysigt. Emilie var underbart vacker, Filip stilig, maten god, talen rörande och bordsgrannarna trevliga. Lyckades dock inte så bra med det här att ha en egenkväll jag och david, framför allt på grund av att jag på bröllop har en tendens att vilja prata med alla och därför springer runt nästan mer än jag sitter still. Bröllop har över lag en lite underlig inverkan på mig, jag blir liksom hög och väldigt flummig. Tror det beror på allt socker... På bröllop brukar jag även drabbas av "hållatalsyndromet". Detta innebär att jag blir så medryckt av allt fint som folk säger och därför bara måste säga nåt själv även om jag inte alls planerat att säga nåt. Detta brukar resultera i att jag efteråt ångrar mig eftersom jag inser att talet jag hållit varit helt osammanhängande. Den här gången hade jag dock planerat ett tal som jag faktiskt nästan lyckades hålla mig till. Stolt.
Nu ska jag göra vardagsaktiviteter...

1 kommentar:

rebecca sa...

haha! jag känner igen mig själv i det där... :)